środa, 2 lipca 2014

"Rozmowy z egzorcystami"

Stali czytelnicy wiedzą pewnie, że jestem sympatykiem magazynu "Egzorcysta". Co prawda niektóre artykuły są przesadzone i dopatrują się zła na wyrost, ale generalnie pismo przedstawia naprawdę wysoki poziom. To chyba jedyna gazeta, którą czytam od deski do deski. Nawet jeśli jakiś artykuł na pierwszy rzut oka wydaje się nieciekawy to i tak zapoznaję się z nim. Nie zdarzyło się jeszcze, żebym po skończonej lekturze żałował decyzji. Nie zamierzam jednak tego wpisu poświęcać miesięcznikowi. Jeśli ktoś jest zainteresowany moją opinią to podaję linki: Pismo ludzi wolnych, Kolejne potyczki z "Egzorcystą". A dziś postaram się przedstawić książkę "Rozmowy z egzorcystami", która jest pierwszą częścią "Biblioteczki Miesięcznika Egzorcysta".

Nie czytałem od początku 'Egzorcysty" (udało mi się przeczytać jedną trzecią wydanych numerów), więc nie wiem, czy wszystkie wywiady ukazały się w magazynie. Kilka z nich rozpoznałem. Przypuszczam, że i pozostałe można odnaleźć w poprzednich numerach miesięcznika. To jest według mnie najpoważniejsza wada książki. Prenumeratorzy mogę sobie odpuścić lekturę "Rozmów z egzorcystami". Jako że, jak wspominałem, nie znam wszystkich numerów to książkę przeczytałem z dużym zainteresowaniem, co nie zmienia faktu, że nie lubię książek składających się z przedrukowanych wycinków z prasy.

W dobie bon-motów i krótkich, zwięzłych informacji prasowych cieszą wyczerpujące wywiady. Każdy z nich liczy średnio dziesięć stron. Taka objętość pozwala nie tylko pobieżnie zahaczyć o interesujący rozmówcę temat, ale i dotknąć poważniejszych kwestii. Rozmówcami są egzorcyści z Polski i ze świata. Ze szczególnym zainteresowaniem czytałem wywiad z o. Józefem Witko (jest on autorem mojego ulubionego modlitewnika "Wołaj do mnie, a odpowiem ci") oraz z ks. infułatem Janem Pęziołem (z racji tego, że kiedyś uczestniczyłem w spotkaniu z nim).

Książkę polecam nie tylko osobom, które nie miały dotąd żadnej styczności z tematyką egzorcyzmów, ale i tym, którzy przeczytali już niejedną książkę na ten temat. Sam już mam na koncie kilka pozycji ks. Gabriele Amotha, ks. Francesco Bamonte (dwaj najsłynniejsi włoscy egzorcyści) i innych autorów, a mimo to nie nudziłem się czytając "Rozmowy z egzorcystami". Pewne kwestie oczywiście dublują się, czego w oczywisty sposób nie da się uniknąć, ale kilka spraw po skończonej lekturze rozjaśniło się mi w głowie. Wreszcie poznałem rzetelne świadectwo na temat wschodnich sztuk walki (uczestnicy zawodów taekwondo, w czasie których obecni są mistrzowie z Korei, otrzymują karne punkty za przeżegnanie się!), utwierdziłem się w przekonaniu, że praktyka postu jest pomocna w życiu każdego chrześcijanina (czas zacząć ją chyba wprowadzać w życie...) oraz zrozumiałem, jakie są płaszczyzny działania Ducha Świętego. Jako że ostatnio zainteresowałem się trochę tematyką masonerii to ciekawe były dla mnie wspomnienia o tej organizacji w kontekście walki duchowej. Okazuje się, że przynależność do wolnomularstwa to jeden z poważniejszych czynników zniewolenia duchowego w Wielkiej Brytanii!

W książce znalazł się wywiad z dość kontrowersyjną osobą ks. Przemysławem Sawą. Wszyscy pewnie pamiętają jego słynną listę zagrożeń duchowych. Ręczę jednak, że w "Rozmowach z egzorcystami" znalazły się rzetelne informacje i nie ma na każdej stronie straszenia Szatanem i demonami. Jeden z egzorcystów bardzo trafnie podsumował dyskusję nad zagrożeniami dla duszy - największym zagrożeniem jest grzech i to jego powinniśmy się obawiać najbardziej.

Z tej tematyki polecam także:

5 komentarzy:

  1. Wrócę do tej tematyki, bo kiedyś ją odłożyłam.
    Dziękuję za linka, skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że z taką tematyką jestem zapoznana tylko poprzez filmy i programy dokumentalne i...baaardzo mnie ona interesuje. Dziękuję Ci za ten wpis, wyniosłam z niego sporo i z chęcią rozejrzę się za pismem, za książką, jak również za pozycjami wymienionych przez Ciebie księży.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Szczególnie polecam książki ks. Gabriele Amortha. \
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Koniecznie muszę przeczytać!! W temacie egzorcyzmów zaczęłam czytać "Zbaw nas ode złego", ale póki co porzuciłam lekturę, bo moja rodzina jedzie na wakacje i bałabym się później spać sama w domu :D 10 dni jakoś odczekam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zamierzam przeczytać "Zbaw nas od złego", ale najpierw muszę skończyć dwie inne książki z Espritu.
      Książki o egzorcyzmach wcale nie są takie straszne jak się wydaje na pierwszy rzut oka ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...