sobota, 12 kwietnia 2014

Znikam z blogowania

W Wielkim Tygodniu postanowiłem ograniczyć czas spędzany w internecie. Niestety nie całkowicie. Mam pewne obowiązki, które wymagają korzystania z komputera. Blogowanie, przeglądanie dzienników internetowych i odwiedzanie zakamarków internetu zawieszam jednak do przyszłego tygodnia. Szum informacyjny nie wpływa pozytywnie na czyjąkolwiek duchowość. Na wszystkie komentarze odpowiem po świętach wielkanocnych. Pojawi się tylko jeden post z życzeniami świątecznymi dla Was.


Ecce homo św. brat Albert Chmielowski
Na okres Triduum Paschalnego polecam przepiękną pieśń "Ogrodzie oliwny", ale całe wykonanie, a nie tylko część. W kościołach śpiewa się zazwyczaj jedynie kilka zwrotek. Tymczasem liczy ona aż 39 strof! Całość znajdziecie tutaj.

Po świętach powinno pojawić się kilka recenzji: "Oni Cię nie zawiodą. Modlitwy w sprawach trudnych i beznadziejnych do trzech świętych orędowników", "Był człowiekiem, był świętym" (książka o Janie Pawle II) i "Papież Jan XXIII. Droga do świętości". Poza tym może uda mi się zdobyć "Lawendowe pole". W drodze do mnie jest pozycja "Goj patrzy na Żyda. Dzieje braterstwa i nienawiści od Abrahama po współczesność".

A na razie czytam nadal "Dzienniczek" św. s. Faustyny Kowalskiej.
Polecam także przepiękną pieśń "Twój krzyż".
Pewnego dnia objęły mnie ramiona krzyża,
Przytuliły mnie mocno do Twojego serca
I ujrzałem w każdym upadku moim płomień miłosierdzia,
a w każdym powstaniu zwycięstwo nadziei,
Że jedna kropla krwi Twojej...

6 komentarzy:

  1. Również i ja mam zamiar tak zrobić.
    Pieśń bardzo lubię śpiewać więc dziękuję za link do całości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie polecam tę stronę. Jest tam mnóstwo pieśni z niezliczoną liczbą zwrotek, które w książeczkach do nabożeństwa nie tak łatwo znaleźć.

      Usuń
  2. Szanuję wybór. Ja zaś postanawiam napisać trzy posty, takie, które będą współgrały z atmosferą Triduum...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno przeczytam je po świętach. Zastanawiałem się nawet, czy nie zrobić wyjątku na Twój blog, ale boję się, że jak zrobię jeden wyjątek to realizacja całego postanowienia posypie się.

      Usuń
  3. Życzę powodzenia w realizacji tego niełatwego zadania :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...