wtorek, 1 kwietnia 2014

Przegląd pieśni wielkopostnych

Tytuł posta trochę pompatyczny, a w rzeczywistości chciałem tylko zwrócić uwagę na trzy utwory (i to nie wszystkie nawet typowo wielkopostne). Na początek "Jest cisza". Przepiękne wykonanie Antoniny Krzysztoń.


Jest cisza

Bracie, który nie wiesz, na co czekasz,
który trzymasz się kurczowo tego, czego w sobie nie cenisz.
Jak rozbitek nie wiesz, co robić.
Jak rozbitek czujesz pustkę wśród gromady.
Jak rozbitek chodzisz po omacku,
pośród blasku neonów i łukowych lamp.
Jest takie czekanie, które już jest spotkaniem.
Jest taka ciemność, która już jest światłością.
Jest taka cisza, cisza w której, cisza w której słyszysz
NIESŁYSZALNEGO


Powyżej "Ludu, mój ludu" Beaty Bednarz w zupełnie innej aranżacji.


Link do "Golgoty" już kiedyś zamieszczałem na blogu, ale to wykonanie znacząco się różni od tamtego.

Czy któryś z utworów spodobał się Wam?

6 komentarzy:

  1. Lubię Krzysztoń bardzo.
    Bednarz dopiero od niedawna słucham i jest świetna. Golgota znakomicie wykonana, ale Ludu mój ludu wole w tradycyjnym naszym kościelnym wykonaniu. Inaczej brzmi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za pierwszy razem "Ludu, mój ludu" w tej aranżacji też mi się nie podobało. Dopiero za którymś razem przekonałem się do niej. Ale lubię obie wersje.

      Usuń
  2. Pieśni Wielkopostne wprost uwielbiam ;) tak samo panią Beatę Bednarz i jej cudowny niski głos o ciemnej barwie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Ludu mój ludu" zdecydowanie najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy znasz pieśń "Krzyżu święty co świat obejmujesz"?
    http://www.youtube.com/watch?v=GyK5iZASWEg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jedna z moich ulubionych :) Bardzo lubię jeszcze "Odszedł Pasterz od nas". Tutaj jest bardzo dobre wykonanie: http://www.youtube.com/watch?v=cp1ZteJ0j_M

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...