piątek, 21 marca 2014

W habicie w The Voice of Italy!

Zakonnica, która podbija internet. Po południu obejrzałem po raz pierwszy poniższy filmik. Wtedy miał ok. 3,5 mln wyświetleń. Teraz liczba ta wynosi prawie 5 mln! Dwudziestopięcioletnia urszulanka zaśpiewała "No one". Wystarczyło kilka minut, żeby pokazać, że zakonnicy nie muszą rezygnować ze swoich pasji, ale mogą je nadal rozwijać (rzecz jasna nie dotyczy to wszystkich zgromadzeń zakonnych, trudno byłoby się zdobyć na podobny krok choćby w zakonie kartuzów, o którym pisałem w lutym). Poza tym mam wrażenie, że wizerunek Kościoła został znacząco ocieplony.

Na niektórych stronach katolickich pojawiły się komentarze, że występ siostry Cristiny to duża przesada. Jaka przesada?! Nie rozumiem zarzutu. Słuchałem już jej występu kilkanaście razy i za każdym razem pojawia się na mojej twarzy ogromny uśmiech. Można zazdrościć siostrze optymizmu :) Siostry towarzyszące Cristinie też nie grzeszą pesymizmem :)

Miny jurorów bezcenne (mimo że wyreżyserowane). Tylko skąd oni takich cudaków wzięli? Jeden nogi na stole, drugi cały wytatuowany z kozią bródką. Chyba tego typu programy mają na całym świecie podobne jury :)

Podoba mi się także utwór, który wybrała siostra Cristina. Z pozoru banalna piosenka o miłości. Tekst jednak nie sugeruje, do kogo jest kierowane uczucie. Pasuje i do kobiety, i do mężczyzny, i do Boga! W ustach zakonnicy brzmi jak wyznanie ku czci Jezusa. A kto śpiewa, ten modli się dwa razy! Tak twierdził św. Augustyn. Grzech się z nim nie zgodzić, gdy się słyszy siostrę Cristinę.

8 komentarzy:

  1. Obejrzałam ten filmik już kilkakrotnie. Bardzo poprawia mi humor. Myślę, że efekt został zwiększony przez fakt, że członkowie jury odwracając się nie mieli pojęcia, kogo zobaczą (taką mam przynajmniej nadzieję:)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to myślę, że tego typu programy mają starannie napisane scenariusze, którym jury musi się podporządkować. Choć zachowanie zakonnicy na pewno było szczere :)

      Usuń
  2. Rewelacja! Nie widziałam wcześniej tego video i muszę przyznać, że jestem po wrażeniem! Świetny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A myślałem, że już wszyscy, którzy mają internet widzieli go ;) Zastanawiałem się nawet nad sensem pisania tego postu, ale widzę, że przynajmniej trzem osobom się przydał, czyli sukces :D

      Usuń
    2. Nie, nie. Ja rzadko kiedy śledzę nowości filmowe, w sensie hity na YT. Nie przeglądam żadnych wykopów, demotywatorów, kwejków, joemonster i cokolwiek jeszcze istnieje, więc ewentualnie od kogoś jak mi link podeśle dowiaduję się o czymś, co akurat podbija internet. Tym razem to Ty byłeś źródłem mojej wiedzy i bardzo dziękuję :)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę :) Ja też nie przeglądam tych rzeczy, które wypisałaś, ale regularnie wchodzę na stronę fronda.pl :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...