sobota, 22 lutego 2014

Zguby w bibliotecznych książkach

Beata Pawlikowska radziła kiedyś, aby każdego dnia otworzyć przypadkową książkę i przeczytać w niej dowolne zdanie, a następnie spróbować odnieść je do swojego życia. Stosowałem tę technikę rozpoczynania nowego dnia, ale tylko w odniesieniu do Biblii. Nie wydaje mi się, żeby porada podróżniczki przynosiła jakiekolwiek efekty w przypadku innych książek. Ale nie o tym chciałem dziś napisać. Beata Pawlikowska twierdzi także, że życie stawia przed nami różne sytuacje, aby zwrócić naszą uwagę na coś ważnego. Kilka dni temu wypożyczyłem zbiór opowiadań Borowskiego. Nie miałem niestety czasu na lekturę, ale udało mi się w tak zwanym międzyczasie przejrzeć nowy nabytek. Okazało się, że między kolejnymi stronami zawieruszyła się zguba - zakładka z cytatem z 1 Listu św. Jana:
A któż zwycięża świat, jeśli nie ten, kto wierzy, że Jezus jest Synem Bożym?
Nie wierzę w przypadki. 

8 komentarzy:

  1. Zapiski na marginesach. To była polemika z autorem, zresztą ciekawsza od samej treści książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, na coś takiego jeszcze nie trafiłem. Może i dobrze. Mam alergię na wszelkie przejawy niszczenia książek i nie znoszę żadnych podkreśleń, zapisków itp.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie czytałem żadnej książki, w której obowiązywałaby poprawność polityczna. W tym przypadku notatki na marginesach uważam za uzasadnione :)

      Usuń
  3. Ja znalazłam kiedyś nieodpakowaną prezerwatywę... Widać książka była ciekawsza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki mogą być więc strażnikiem moralności :)

      Usuń
  4. Znalazłem tylko, pewnie jako zakładki, bilet na koncert, rachunek, starą ulotkę. I oczywiście jakieś zapiski. Czasami zdarzały się listy zakupów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zaciekawiło to, że znalazłem zakładkę akurat z takim cytatem jakby wprost skierowanym do mnie. A nie była to książka religijna.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...