niedziela, 23 lutego 2014

Killer myślenia abstrakcyjnego, czyli telewizja


Telewizja to przerażająca strata czasu, a na dodatek killer myślenia abstrakcyjnego, które leży u podstaw naszej cywilizacji - w zasadzie mogę podpisać się pod tym zdaniem. Nie wiem, czy już kiedyś wspominałem o tym, ale nie znoszę telewizji. Nie rozumiem nawet, po co komuś takie urządzenie jeśli ma komputer. Obecnie w sieci można znaleźć wszystko (poprawka: prawie wszystko). W dodatku większość programów, które oferuje nam telewizja jest tak nudnych, że opisy Orzeszkowej wydają się przy nich pełne wartkiej akcji. Zdanie, które zacytowałem na początku to wypowiedź Tomasza Terlikowskiego udzielona dziennikarce w książce "Katol z Warszawy", o której pisałem na początku stycznia.

Jest jednak kilka programów, które lubię i cenię. O Ranczu pisałem kilka dni temu. Wojciech Cejrowski to zaś temat na osobny wpis. Dziś chciałbym polecić "Kościół, w którym żyjemy". Prowadzi go Tomasz Terlikowski. W każdym z odcinków gości inna osoba, które w mniejszy lub większy sposób związana jest z chrześcijaństwem. Rozmowy nie dotyczą jednak osobistych świadectw czy dogmatów. Raczej dominuje tematyka okołokościelna np. historia Kościoła w Polsce, nowości wydawnicze. W jednym z ciekawszych odcinków swoimi przemyśleniami dzielił się poseł dr Zbigniew Girzyński. Zasłynął on ostatnio wyjątkowo szczerymi wypowiedziami. Tak ocenił reakcję SLD na wieść o uhonorowaniu płk. Kuklińskiego:
Źródło
Putin zadzwonił i nakazał. Dzisiaj SLD, niestety widać, że jest sterowane przez Putina i przez Rosję, tak jak kiedyś była PZPR przez Breżniewa, czy wcześniej przez jego poprzedników. Nie raz odnoszę wrażenie, że Leszek Miller ciągle spłaca odsetki od kredytu moskiewskiego, który kiedyś w imieniu PZPR jechał do Moskwy w walizce oddawać. SLD brnie w prezentowanie rosyjskiego stanowiska, obronę postaci, które są haniebne dla naszej historii jak Urban, czy Jaruzelski i brnie na ochotnika w to, żeby być elementem rosyjskiej agentury wpływu dzisiaj w Polsce.
I dalej:
Reprezentujecie tę opcję polityczną, która płk. Kuklińskiego skazała na śmierć. Czy to wam się dzisiaj podoba, czy nie, ale premier Kaczyński, premier Tusk reprezentują tę część sceny politycznej, dzięki której mamy dzisiaj wolną Polskę
Wpis miał dotyczyć programu "Kościół, w którym żyjemy", więc wrócę do niego. Dotychczas gośćmi byli m.in. Ewa Czaczkowska (dziennikarka, publicystka, autorka książek "Faustyna. Biografia świętej" i "Ksiądz Jerzy Popiełuszko"), Grzegorz Górny, Paweł Lisicki i Tomasz Rowiński. Audycję, która mi się szczególnie spodobała możecie obejrzeć tutaj. Program jest emitowany w Telewizji Republika. Na szczęście wszystkie odcinki są dostępne w internecie.        

12 komentarzy:

  1. Trudno jest mieć stosunek do czegoś, czego się nie ma;) Dawno usunęłam pudło z domu, a wystarcza mi komputer. Dawno temu, gdy jeszcze oglądałam cokolwiek, był to kanał TVP Historia. Cejrowski jest moim ulubieńcem w związku z trwaniem przy tradycyjnych wartościach. Miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę, że nie masz telewizora ;) Miłego dnia :)

      Usuń
  2. Też przekładam komputer nad TV. Miłej niedzieli :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Zapomniałem wspomnieć o "Czasie honoru". Kiedyś oglądałem. Później niestety przestałem z powodu braku czasu.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polski punkt widzenia oglądam czasami w internecie, ale tylko wtedy, gdy gościem jest Kaja Godek albo Krystyna Pawłowicz. Rozmowy niedokończone zdarza mi się słuchać, jak trafię na temat, który mnie interesuje.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. To moja ulubiona pani poseł :) Wczoraj oglądałem bardzo mocne wystąpienie w Brukseli: http://www.youtube.com/watch?v=ytJuNKnPWZc Jeśli nie widziałaś go to szczerze polecam.
      A znasz Mariusza Kolonko?

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. We wtorek będzie post o Krystynie Pawłowicz. Zachęcam więc do częstego odwiedzania bloga :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...