piątek, 31 stycznia 2014

Niemiecki dla... ciebie?


Pamiętacie mój post o języku niemieckim z lutego tamtego roku? Dla tych, którzy nie znają jeszcze opinii Wojciecha Cejrowskiego na temat języka naszych zachodnich sąsiadów polecam lekturę "O języku niemieckim". Abstrahując już od naszych sympatii czy antypatii względem tego języka, trudno nie zgodzić się, że warto się go uczyć. Tylko jak się do tego zabrać?

Z pomocą przychodzi nieoceniona Agnieszka Drummer i jej publikacja "Niemiecki dla ciebie". Samouczek pozwala porozumieć się WSZĘDZIE i z KAŻDYM na różne tematy. Oczywiście nie będziemy przygotowani do rozmowy o najnowszych trendach w literaturze niemieckiej czy kompozycjach muzycznych św. Hildegardy z Bingen. Ale nie taki jest cel tego podręcznika. Autorka wprost odsyła osoby pragnące perfekcyjnej znajomości języka niemieckiego na filologię germańską. Agnieszka Drummer przygotowuje samouka do porozumienia się w codziennych sytuacjach.

 Wszelkie wyjaśnienie gramatyczne są logiczne i klarowne, zestawienia bardzo przejrzyste, a dodatkowo każdy temat opatrzono licznymi przykładami (dodano także do nich tłumaczenia). W drugiej części książki znajdziemy ćwiczenia odpowiadające poszczególnym zagadnieniom z kolejnych rozdziałów. Podręcznik można "przerobić" w ok. 2 miesiące (jeśli nie brakuje nam solidnych podkładów motywacji to oczywiście szybciej). Na końcu samouczka trafimy na odpowiedzi do wszystkich zadań oraz płytę CD.

Odrobinę brakuje mi w książce kolorów. Czarno-białe strony nie zachęcają do częstego zaglądania. Choć autorkę usprawiedliwia trochę niedawno wydany "Codziennik". W sumie, gdy posiadamy tę publikację to na braki w "Niemieckim dla ciebie" można przymknąć oko.




Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu:

5 komentarzy:

  1. Swego czasu niemieckiego uczyłem się jako "samouk" i lepiej mi wchodził do głowy, niż - o zgrozo! - angielski, tym chętniej sięgnę po tę publikację. Pozdrawiam w ten zimowy dzień! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc powodzenia w nauce niemieckiego :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. W takim razie książka jeszcze nie dla mnie. Do B1 trochę mi brakuje...

      Usuń
  2. Brzmi ciekawie, czytałem inny podręcznik Agnieszki Drummer i byłem zadowolony.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...