czwartek, 5 grudnia 2013

"Egzorcysta i prorok Boga" s. Angela Musolesi


Sięgnąłem po tę książkę pomny na genialne książki o. Gabriela Amortha. S. Angela Musolesi jest przecież jego przyjaciółką i współpracowniczką. Pomagała mu w redakcji dwóch pozycji wydanych przez Esprit: "Atak Złego" i "Egzorcysta Watykanu". Niestety najnowsza, tym razem już samodzielna, publikacja Tercjarki Zakonu Świętego Franciszka nie trzyma poziomu poprzednich.

S. Angela Musolesi
Z perspektywy całej książki narracja wydaje się dość nużąca. Mimo ciekawych momentów całość nie przedstawia się zbyt dobrze. Przez niektóre rozdziały naprawdę trudno było mi przejść. Tekst, mimo że podejmuje ciekawą tematykę, nie jest porywający. Czytałem około dziesięciu książek poświęconych egzorcyzmom i uwolnieniom. Z przykrością muszę przyznać, że tę czytało mi się najgorzej. We wszystkich poprzednich występowała u mnie nieodparta ciekawość, czego dowiem się z kolejnego rozdziału. W przypadku "Egzorcysty i proroka Boga" moją uwagę zaprzątało raczej to, ile stron zostało do końca lektury...

Oczywiście nie twierdzę, że tematyka jest nieciekawa. Niewątpliwie książka wzbogaciła moją wiedzę. Wszystkie z dotychczas przeczytanych przeze mnie pozycji związanych z egzorcyzmami tylko luźno (o ile w ogóle) dotykały temat posługi wstawienniczej i posługi uwolnienia.

Znaczącą część "Egzorcysty i proroka Boga" zajmują rozważania o. Matteo La Grua (znany włoski egzorcysta, przyjaciel o. Gabriela Amortha) na temat grup charyzmatycznych. Myślę, że mogą okazać się przydatne dla ich członków. Jako że do żadnej nie należę to rady dotyczące wyglądu spotkań bardziej mnie nużyły niż ciekawiły. Cóż, tematyka podejmowana przez s. Angelę Musolesi nie należy zwyczajnie do kręgu moich zainteresowań. Trudno mi więc dlatego jednoznacznie ocenić książkę.

Osobom, które chcą się dowiedzieć podstawowych informacji na temat egzorcyzmów polecam poprzednie książki, których s. Angela Musolesi była współautorką. Żeby docenić "Egzorcystę i proroka Boga" trzeba chyba mieć doświadczenie w jakiejś grupie charyzmatycznej.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...