piątek, 29 listopada 2013

"Na zdrowie", "Myśl pozytywnie", "Lubię Cię", "Kocham Cię", "Myślę o Tobie" Beata Pawlikowska


Wczoraj informowałem o najnowszej kolekcji Beaty Pawlikowskiej. Dzisiaj osobiście wybrałem się do Empika, żeby sprawdzić, czy aby nie popełniłem błędu pisząc o tej kolekcji.

Ta najnowsza kolekcja to 5 niewielkich objętościowo książeczek. Każda liczy 48 stron. Jeśli odejmiemy stronę tytułową, jedną pustą i jedną z danymi wydawnictwa to zostaje 45. A co na nich znajdziemy? Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia i...odrobinę tekstu. W dodatku spora część fotografii była już publikowana w innych książkach Beaty Pawlikowskiej.

Jeśli chodzi o tę odrobinę tekstu (w całej książeczce nie więcej niż jedna normalna strona) to nie znalazłem w niej nic odkrywczego. Zdania typu: "myśl pozytywnie", "zaprzyjaźnij się ze sobą", "szukaj pozytywów wokół siebie" wielokrotnie już powtarzane w innych publikacjach autorki. Wyjątkiem jest tom "Na zdrowie", który zawiera ogólny wstęp o żywieniu oraz kilkanaście przepisów. Niestety wszystkie pochodzą z "szamańskiej" kuchni pięciu przemian. Według autorki kolejność dodawania poszczególnych składników zmienia działanie potrawy. Nie wspomnę już o klasyfikacji produktów na gorące, ciepłe, neutralne, zimne i jeszcze jakieś. Cóż, nie do wszystkich dotarł jeszcze XXI wiek...

Jedynym plusem jest solidne wydanie. Twarda oprawa, bardzo dobrej jakości papier i zdjęcia o dużej rozdzielczości. W sumie książeczka nadawałaby się na dodatek do jakiegoś prezentu, gdyby nie...cena. Jestem w stanie zapłacić za każdy z tomów nie więcej niż 5-7zł. Tymczasem Empik każe sobie płacić prawie 17. Zastanawiam się, ile osób skusi się na tę nową kolekcję. Gdyby książeczki były zafoliowane to na pewno nabrałaby się na nie część osób poszukujących prezenty świąteczne. Kolekcja pozbawiona folii ochronnej nie rokuje jednak dobrze. Nikt o zdrowych zmysłach, kto zobaczy, co jest w środku nie zdecyduje się na zakup (zwłaszcza, że na tej samej półce znajdziemy "Planetę dobrych myśli", która zawiera podobne zapiski, ale w sumie zapłacimy za nią mniej).

3 komentarze:

  1. Czytałam jedną książkę Pani Pawlikowskiej i jestem z niej zadowolona. Nie wiem dlaczego, ale nigdy wcześniej nie zwróciłam uwagi na jej książki. Polecam serdecznie: ,,Planeta dobrych myśli" . Na pewno zwrócę uwagę na pozycje przez Ciebie proponowane.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Ona powtarza te hasła wszędzie i to jest jej "fenomen". Wolałam jak skupiała się tylko na podróżniczych kwestiach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile jestem w stanie zrozumieć te hasła w książkach podróżniczych, to kompletnie nie rozumiem tej serii. Kilkanaście zdań (nie więcej niż 30) mało odkrywczego tekstu i mnóstwo fotografii. I to wszystko za 17zł...

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...