czwartek, 28 marca 2013

Konwersacje - język hiszpański



Fiszki skierowane są teoretycznie do osób od poziomu A2 do B2. Uważam jednak, że najwięcej skorzystają z nich osoby, które ukończyły poziom wyższy podstawowy i zaczynają niższy średnio zaawansowany. Choć myślę, że z powodzeniem mogą korzystać osoby uczące się hiszpańskiego na poziomie A2. Na każdej fiszce oprócz hasła głównego znajduje się także przykład i numer nagrania.

Zawartość:
- 300 kartoników
- etui
- płyta z wersją dźwiękową fiszek
- instrukcja nauki
- oferta wydawnictwa
- przekładka „opanowany materiał”


Materiał podzielono na 13 kategorii:

  1.  Kontakty towarzyskie.
  2. Rozpoczynanie i kończenie rozmowy.
  3. Pytanie o informację, uzyskiwanie i udzielanie informacji.
  4. Relacjonowanie wydarzeń. 
  5.  Składanie, akceptowanie i odrzucanie ofert.
  6. Negocjowanie, przyznawanie racji i brak zgody.
  7. Udzielanie rad.
  8. Prośba o powtórzenie.
  9. Porównania.
  10. Wybór i preferencje.
  11. Opinie.
  12. Wypełniacze.
  13. Wyrażenia łączące. 

Zalety:

  1.  Przejrzystość.
  2. Ciekawa szata graficzna. 
  3.  Dodatki: płyta CD, przydatne etui.
  4. Dobór słownictwa.

Jeśli chodzi o wady to znalazłem tylko jedną. Memobox ma tylko 4 przegródki. Powtarzam to do znudzenia, ale jedna przegródka mniej do ogromna strata w procesie powtarzania. 

Więcej wad nie znalazłem. "Konwersacje" są naprawdę bardzo dobrze przygotowane. Materiał jest ciekawy, a co najważniejsze nauka z nim jest po prostu skuteczna. A to jest najistotniejsze w procesie uczenia. Twórcy fiszek skorzystali z metody niemieckiego uczonego Sebastiana Leitnera, który żył w XX wieku. Polecam wszystkim jego książkę "Naucz się uczyć" wydaną również przez wydawnictwo Cztery Głowy.

Myślę, że wymienione przeze mnie zalety nie potrzebują żadnego komentarza. Kartoniki są przejrzyste, dodatki przydatne (szczególnie etui), a dobór słownictwa niezły. Podoba mi się także szata graficzna. Jakże różni się kolorowy memobox od czarno - białych ćwiczeń ze szkoły. Cena również jest przystępna. Za przyjemność nauki z "Konwersacjami" hiszpańskimi zapłacimy 30 zł.


Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu:


6 komentarzy:

  1. A żeś zaszalał dzisiaj z tymi wszystkimi recenzjami :P Ten zestaw jak najbardziej mnie ciekawi i jak tylko przerobię to co już mam to pewnie zabiorę się i za ten kartonik. Już od jakiegoś czasu do mnie przemawia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio narobiłem sobie dużych zaległości. Chcę jeszcze przed świętami rozliczyć się przynajmniej z większości recenzji :)

      Usuń
    2. A to dlatego tyle ich dodajesz :P Trochę tak dziko to wszystko wyszło, ale czasami tak jest jak wcześniej ma się dużo na głowie ;)

      Usuń
    3. Jak dziko? :P Dobrze jest :) Najważniejsze, że rozliczyłem się z większości recenzji :)

      Usuń
    4. No dziko, bo jednej jeszcze dobrze nie zdążyłam przeczytać a tutaj kolejna recenzja. Tak wszystko na raz wyszło :P Tego się nie spodziewałam. Część może do tych recenzji nawet nie dotrzeć, chociaż mam nadzieję, że jednak odnajdą to, co ich interesuje! :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...