piątek, 28 września 2012

"Superskuteczne strategie opanowania języków obcych" Ewa Zaremba


Długo zbierałem się do przeczytania tej książki. Oczekiwałem, że będzie to tylko zbiór utartych frazesów typu: na naukę nigdy nie jest za późno, dojrzały wiek to bardzo dobry moment do opanowania języka obcego itp. Książka jest jednak niebanalna. Porusza bardzo wiele tematów. Od przygotowania do nauki (otoczenie, dieta) przez właściwą naukę (czyli przyswajanie nowych informacji) aż po powtórki, które są równie ważne jak poprzedni etap.

Książka stanowi dialog dwóch osób: autorki i jej koleżanki. Dyskutują one na wiele, bardzo różnych tematów np. silna wola, motywacja, niekorzystne przekonania.

Tekst urozmaicony jest ćwiczeniami skierowanymi do czytelnika. Dzięki im publikacja "Superskuteczne strategie opanowania języków obcych" nie będzie kolejną przeczytaną książką, którą odłożymy na półkę, nie wykorzystując wiedzy w niej zawartej. Razem z autorką stworzymy m.in. swój indywidualny plan nauki dostosowany do naszych możliwości, zainteresowań i typu inteligencji.

Najciekawszy (dla mnie) rozdział nosi tytuł "Ujarzmić czas". Ewa Zaremba przekonuje (i to skutecznie!), że np. korki są sprzymierzeńcem naszej nauki :)

Nie polecam wypożyczania tej książki z biblioteki. Zawiera on tak dużo ważnych treści, że jednokrotne przeczytanie nie wystarczy. Dużo lepszym pomysłem jest jej zakup. Wtedy możemy do woli zakreślać najciekawsze fragmenty czy przylepiać kolorowe karteczki. Dzięki temu jak najwięcej wyniesiemy z lektury. Przeczytałem tylko raz tę książkę, ale na pewno będę do niej wracać.

Teraz napiszę o tym, co mi się nie podoba. Nie mogę nic zarzucić autorce. Na prawdę w sposób skuteczny i ciekawy przekazała sporą dawkę wiedzy. Nie podoba mi się tylko wydanie. Na okładkach (zarówno przedniej jak i tylnej) jest tyle napisów i obrazków, że nie wiadomo na czym skupić wzrok. Optycznie książka nie zachęca do przeczytania. Ale to już nie jest wina Ewy Zaremby. Tym zajmuje się strona techniczna.

Malutki minus za formę nie odbiera oczywiście nic treści. Ostatnio nie miałem szczęścia do książek traktujących o rozwoju osobistym. Na szczęście "Superskuteczne strategie opanowania języków obcych" przełamały bessę :)

Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu:

2 komentarze:

  1. Przyznam się bez bicia, że nie czytałam Twojej recenzji, ale.... MAM UZASADNIENIE!
    Zostało mi 10 stron tej książki i jutro prawdopodobnie usiądę do napisania tej recenzji, więc absolutnie nie mam zamiaru się na Twojej wzorować. Jak tylko moja będzie gotowa to tutaj wrócę i doczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię podobnie :) Jeśli widzę, że ukazała się na Twoim blogu recenzja książki, którą muszę zrecenzować to nie czytam Twojego postu aż do napisania własnej opinii ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...