poniedziałek, 17 września 2012

"No hay problema" - recenzja

Poziom: A1-A2
Zawartość: książka, płyty (z programem SuperMemo)
Program nauki:
Diálogos - dialogi i czytanki, pokazujące znaczenie wyrazów i wyrażeń w kontekście oraz uczące prawidłowego użycia w rozmowie, ponad 9 godzin nagrań wykonanych przez lektorów hiszpańskich i ćwiczenia wymowy
Nuevas palabras y locuciones - listy nowego słownictwa do trwałego zapamiętania
Gramática - komentarze gramatyczne
Comentarios - komentarze językowe i kulturowe
Ejercicios - ćwiczenia leksykalne i gramatyczne przygotowane specjalnie do samodzielnej nauki
Diccionario - podręczny słownik obejmujący słownictwo całego kursu.
Zakres gramatyczny:
  • alfabet hiszpański,
  • zaimki osobowe, wskazujące, pytajne, dzierżawcze, nieokreślone, określone,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczownika,
  • liczebniki główne,
  • przymiotniki, stopniowanie przymiotników,
  • okoliczniki miejsca, czasu,
  • czasowniki regularne I, II i III koniugacji, nieregularne, częściowo nieregularne,
  • czas przeszły niedokonany i dokonany prosty i złożony,
  • zdania wykrzyknikowe
  • tryb rozkazujący.
Zagadnienia leksykalne (przykłady):
  • nazwy państw, miast, narodowości, podróżowanie,
  • przedstawianie siebie, swojej rodziny i znajomych,
  • opisywanie zjawisk atmosferycznych,
  • podawanie godziny i daty,
  • czynności dnia codziennego,
  • podstawowe zagadnienia dotyczące zdrowia,
  • spędzanie czasu wolnego.

Kurs składa się z 12 bardzo obszernych lekcji. Na początku zawsze są trzy dialogi (z nagraniem dźwiękowym oraz tłumaczeniem). Następnie jest lista nowych słówek, które w nich wystąpiły. Dalej są ćwiczenia gramatyczne, a na końcu słownictwo. Każda lekcja opatrzona jest kilkunastoma ćwiczeniami różnego typu. Wymienię tylko kilka: odpowiedź ustna na zadane pytania, ćwiczenia do nagrań, łączenie antonimów.

Dotychczas przerobiłem 62,9% kursu. Jestem bardzo zadowolony. Do tej pory miałem problem z powtórkami. Nawet korzystając fiszek migałem się od nich. Teraz mam jeden obowiązek mniej. Program sam ustala mi harmonogram optymalnych powtórek. Mogę oczywiście wyłączyć z niego niektóre dni. Robię to tylko w przypadkach wyjątkowych np. święta.
Nareszcie czuję, że moja nauka idzie w dobrym kierunku i przynosi duże efekty. Mogę już dość dużo powiedzieć.


Jedynym mankamentem jest gramatyka. Na początku była tłumaczona bardzo dobrze. Teraz jest trochę gorzej. Nie jest to jednak dużą przeszkodą. Nikt chyba nie korzysta tylko z jednego źródła. Myślę, że jako dopełnienie świetnie sprawdzi się książka tłumacząca gramatykę wydawnictwa Buchmann. Napiszę o niej w innym poście.

Zaskoczyło mnie tempo opanowywania materiału. Nie sądziłem, że potrafię uczyć się aż tak szybko! Ta metoda naprawdę działa. Mimo pewnych niedociągnięć uważam ten kurs za najlepsze źródło do samodzielnej nauki.

Kurs możemy kupić w dwóch wersjach: na platformie supermemo.pl albo wersji tradycyjnej (książka i płyty). Ja jestem posiadaczem tej drugiej. Podręcznik naprawdę mi się przydaje, ponieważ często uczę się a autobusie. Opanowuję wtedy słownictwo, a w domu włączam komputer i wykonuję tylko ćwiczenia.


Wystarczy powiększyć obrazki, żeby zobaczyć kilka przykładowych stron z podręcznika :)




Za egzemplarz do recenzji dziękuję:


Zachęcam do wyrażania swoich opinii i zadawania pytań :) Postaram się w miarę możliwości na nie odpowiedzieć i rozwiać wszelkie wątpliwości :)

supermemo.net: kursy językowe online: niemiecki, francuski, hiszpański, włoski oraz kilkanaście innych języków, w tym angielski online  z metodą SuperMemo  - jedyną metodą optymalizacji zapamiętywania popartą badaniam naukowymi.

4 komentarze:

  1. Moje zdanie na temat tego tytułu znasz, więc nie będę nic dodawać. Rzeczywiście świetne źródło dla początkujących! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a czy jest również wersja z językiem francuskim? marzy mi się nauka tego jeżyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście jest dostępna wersja z językiem francuskim :)

      Usuń
  3. Mam tę książkę, ale w połowie się zatrzymałam, mam zamiar do niej wrócić bo warto. Także hiszpański nie gryzie jak i 20min każdego dnia są świetne do nauki dla początkujących. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...