poniedziałek, 7 maja 2012

"Hiszpański. Kurs podstawowy" - wydawnictwo Edgard

Na początku byłem trochę zniechęcony do tej książki, ponieważ fiszki wydawane przez Edgard mają wiele wad. Po głębszym zapoznaniu się z publikacją uznałem jednak, że fiszki, a książki do nauki języka obcego wydawane przez to samo wydawnictwo to zupełnie inna jakość.
Zacznijmy od początku. W skład zestawu wchodzi opakowanie z dwiema płytami audio i książka. Książka jest formatu A5 (normalny zeszyt). Ma miękką okładkę, ale śliską. Materiał jest uporządkowany w dwie części. Na początku są tematy gramatyczne. Oprócz obszernego wyjaśnienia, w jedenastu rozdziałach znajduje się także sporo ćwiczeń. Ich ilość jest różna (dla prostszych zagadnień są np. 3, a dla trudniejszych nawet 8).


Tematy gramatyczne:
  1. Alfabet i wymowa
  2. Czasownik
  3. Czasy i tryby
  4. Rodzajnik
  5. Rzeczownik
  6. Przymiotnik
  7. Przysłówek
  8. Zaimek
  9. Liczebniki porządkowe
  10. Pytania
  11. Przeczenia
Wyjaśnienia są całkowicie wystarczające. Zaznaczam jednak, że już trochę uczyłem się hiszpańskiego. Myślę jednak, że nawet dla zupełnie początkującego (zaczynającego od zera) wszystko powinno być jasne.

Następnie są właściwe tematy:
  1. Podstawowe zwroty i wyrażenia
  2. Podstawy komunikacji i nawiązywanie znajomości
  3. Liczebniki, dni tygodnia, miesiące, pory roku i czas
  4. Człowiek i rodzina
  5. Części ciała, cechy charakteru, opis osoby
  6. Kolory, części garderoby, sklep i zakupy
  7. Żywność jedzenie, restauracja
  8. Komunikacja i podróżowanie
  9. Wakacje, czas wolny i hobby
  10. W mieście, pytanie o drogę
  11. Życie codzienne, dom, szkoła, komputer i internet
  12. Wypadki, nagłe zdarzenia, pomoc
  13. Praca i zawody
Na końcu znajdują tabele przedstawiające najważniejsze czasowniki regularne. Dołączony jest także klucz do wszystkich ćwiczeń. Książka liczy 180 stron (z czego gramatyka zajmuje 82).
Książka jest zgrabna, przejrzysta i naprawdę zachęca do nauki. Nie wiem jak na to patrzą inni, ale ja zwracam uwagę nie tylko na treść, ale i na formę :)
A jak wygląda jedna lekcja?
Na początku są zawsze listy koniecznych zwrotów i wyrażeń (możemy ich także posłuchać na płycie). Następnie często znajdują się sekcje "Dla ambitnych", w których możemy poszerzyć naszą wiedzę poza poziom A2. Później możemy poczytać co nieco o Hiszpanii, tradycji, codziennym życiu. Na końcu jest zawsze dialog z tłumaczeniem oraz sprawdzian, z tego, co się nauczyliśmy. Są polecenia po polsku i musimy na nie odpowiedzieć po hiszpańsku np. "Ile kosztuje przejazd taksówką stąd do centrum?" (pytanie z lekcji 10).
Ponieważ podręcznik zawiera mnóstwo słówek (w kolumnach, z polskim tłumaczeniem) można posługiwać się nim jak rozmówkami.
Bardzo podoba mi się szata graficzna książki, ale to jest kwestia indywidualna. Występują właściwie tylko trzy kolory: czarny, szary i różowy (ale bardzo pastelowy, nie taki rażący). Dzięki temu dla mnie jest wszystko przejrzyste.
"Hiszpański. Kurs podstawowy" obejmuje materiał z zakresu A1 i A2 (według klasyfikacji Rady Europy). Myślę, że jeśli ktoś sumiennie "przerobi" cały podręcznik na pewno osiągnie poziom A2.
Tutaj możemy obejrzeć kilka stron: http://www.jezykiobce.pl/zobacz-ksiazke_100427134015-77eb9983bf94457fabe75f42b1add189.html


Za książkę do recenzji dziękuję:

4 komentarze:

  1. Również mam ten kurs i właśnie ostatnio myślałam o zrecenzowaniu go, ale to pewnie mi trochę zajmie ;) Bardzo fajne są te audiokursy i oprócz hiszpańskiego mam też francuski, włoski i niemiecki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jaką masz wersję? Bo jest chyba też taka z programem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba tą samą co ty, z tym że mam tylko jedną płytę. A jeżeli chodzi o program, to go nie mam - by z tego co się orientuję w jakieś z wersji jest na płycie, ale w sumie mi nie potrzebny, bo posiadam Intensywny kurs Profesora Pedro i jest świetny! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś skuszę się na Profesora Pedro :) Ale na razie mam Supermemo :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...